bellasuger.se

Ibland när jag gör min dagliga nätsurfning så hittar jag något som får mig att okonstlat vika mig dubbelt av skratt, gråt eller bara fullkomligt baxna! Idag snubblade jag in på bellasuger.se, denna sajt får mig av någon osökt anledning att tänka på mellanstadiet. Då jag och mina vänner frekvent gjorde emailadresser på poppit.se i konstiga namn och sedan skickade hatmail till sådana man inte tyckte om. Ojojoj vad cool man var! (poppit.se var en rejäl hit i Rengsjö iallafall!) Men denna fas tog ett naturligt slut för mig och nog tycker man att den borde ha gjort det för fler?

Vad är det för människor som tycker att deras tid är värd att sitta och skriva "dumma" citat som fröken Isabella Löwengrip har slängt ur sig? Förmodligen människor som har alldeles för mycket tid över? Jag ska hålla mina inrotade vanföreställningar om ovannämnda människor för mig själv då internet har en jävla förmåga att komma tillbaka och knulla en i rumpan. Så av den anledningen håller jag mig kort i detta avseende! :) 

Isabella Löwengrip är en frälst "motstånds-jantelagare" (and I am a firm believer in making up my own words) och likaså är jag. Här har ni den:

  • Du skall inte tro att du är något.
  • Du skall inte tro att du är lika god som vi.
  • Du skall inte tro att du är klokare än vi.
  • Du skall inte inbilla dig att du är bättre än vi.
  • Du skall inte tro att du vet mer än vi.
  • Du skall inte tro att du är förmer än vi.
  • Du skall inte tro att du duger till något.
  • Du skall inte skratta åt oss.
  • Du skall inte tro att någon bryr sig om dig.
  • Du skall inte tro att du kan lära oss något.
  •  

    10 punkter Josefin ;) I stora drag så är det här definitionen av Sverige, helt klart! Man ska inte tro att man är bättre än någon annan för då blir det hus i helvete, det spelar ingen roll om man faktiskt är bättre än någon annan. För ni vet, alla människor har samma värde ;) Gör man något vettigt av sitt liv så kommer alltid dom olyckliga själarna och säger att du är då inte bättre än oss andra och du ska då inte tro att du har kämpat och slitit för ditt arbete och dina pengar utan det är ren TUR! Förmodligen är det ju så? (det är tur att man kan skratta åt dom här parasiterna iallafall.) Och har man dessutom knegat och stretat för sina pengar då ska staten ta ifrån dig hälften och ge det till, ojoj nu är jag ute på djupt vatten här igen, beeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeep.

    Läs mellan raderna herrar och damer, jag har inte sagt något! Tack för mig!


    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress:

    URL:

    Kommentar:

    Trackback