En liten berättelse om min nyfunna vän kortison..

Japp, jag äter en jäkla massa kortison och har inte märkt något speciellt av det förräns inatt,.. ja, inatt sov jag ungefär 1 och en halv timme och då tycker man att jag borde vara fruktansvärt trött just nu men nej då. Jag är som en iller på speed. Ringde nyss mamma och grät i varannan mening, inte för att jag är ledsen utan just bara för att jag inte kan låta bli det bara sköljer över mig för att i nästa mening istället vara fly förbannad! (Förbaskat jäkla jobbigt!) Mina muskler värker som fan men det kan man väl ta, jobbigast med dom som sitter typ där man andas för det gör ont att andas. Just nu känns det som att jag skulle kunna springa en mil men istället ska jag städa garderober! 

Det här är alltså biverkningar som många som käkar kortison kan få:

Ont i magen, muskelkramp, darrningar, hjärtklappning, nervositet, sömnlöshet, instabilt stämningsläge, nedsatt synskärpa, utslag och nässelfeber, menstruationsstörningar, låg kaliumhalt i blodet. Infektioner kan blossa upp på nytt och lokala, begränsade infektioner sprida sig.

Fettansamlingar på bål och i ansiktet, hudförändringar, vätskeansamlingar i kroppen (så kallad Cushingliknande symtombild).

Möjligtvis ett hemskt tråkigt inlägg men va fasiken nu kanske ni förstår om jag är hemskt knepig ett tag! Och man ska väl inte ta förgivet att det jag upplever är biverkningar men vad sjutton skulle de annars vara?


Kommentarer
Postat av: emelie

åh tack :D

fin header, får mig verkligen att längta till den 11e juni D:

Postat av: Madde

Vad är det bästa med sommaren enligt dig? Svara på dagens fråga i min blogg. Somriga kramar

2010-05-20 @ 15:02:11
URL: http://maddisenj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback