Idag äre finväder!

Ja idag är det nog det bästa vädret hittills om man tänker på att det redan är förbaskat varmt! Ska hjälpa mamma att plantera om rabatterna ute hos min mormor o morfar. Får man väl hoppas på att få lite sol på sig! :)

Enormt ostimulerad och omotiverad till detta idag! Får väl försöka klura ut något intressant att blogga om de närmaste dagarna här! Nu ska jag fortsätta med min frukost och sen ska det städas för ikväll kommer brudarna och vilken pangmiddag det ska bli! ;D

Förrätt (mer välkomstsnack egentligen): Crustader fyllda med skagenröra och rom, till det ett glas mousserande vin.

Varmrätt: Mozzarellafylld fläskytterfile med pommes frites (friterade på riktigt) och svampsås och bea! Samt en sallad med fetaost, tomat, avokado och röd lök (jag tar ut tomaterna om du är så pass allergisk att du dör Josefin, men bara då!)

Efterrätt: Här kommer väl då kvällens besvikelse. Efter många dagars surfande runt efter ett sjujäkla recept på någon smaskig chokladtårta eller något annat gott utan någon egentlig lycka (dom recept jag hittade var det typ 70 ingredienser jag inte hade hemma och 15 ingredienser jag aldrig hade hört talas om!) så gav jag upp och orkade inte lägga mer energi på det. Så i min frys ligger nu Daniel och Victorias bröllopstårta som vi ska smaska på ikväll! Dock såg jag ett tv-program för ett par veckor sedan där dom sa att den var hemskt god!



Här är en stor bild på jordgubbar, anledningen? Jordgubbar är svensk sommar! Och för att den är fin!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback